Pārlekt uz galveno saturu

Ar vērtīgu pieredzi no Ungārijas atgriezusies TF pneimobiļa komanda

No 5. līdz 7. maijam Egerā (Ungārijā) notika IX Starptautiskās Aventics sacensības "Pneumobil 2016", kurās pirmo reizi startēja LLU Tehniskās fakultātes (TF) komanda ar pašu projektētu un būvētu pneimobili.

LLU komandā apvienojušies TF studenti un mācībspēki – Mārtiņš Ziemelis, Krišjānis Galiņš un Guntis Zondaks. Savukārt organizatoriskos un sabiedrisko attiecību jautājumus risina Ekonomikas un sabiedrības attīstības fakultātes doktorante Baiba Ziemele. Kopīgiem spēkiem kopš pagājušā gada rudens tika radīts "Pneumo Auto TF" jeb "Skaistulis", kā to dēvē komanda un atbalstītāji un ar kuru Latvija tika pārstāvēta sīvā Eiropas komandu konkurencē. Jaunais auto uzbūvēts Jelgavā, izmantojot uzņēmuma "Aventics" ražotās pneimatiskās detaļas.

Sacensībās jelgavnieki izturēja kvalifikācijas pārbaudes, kas neizdevās visām komandām, un piedalījās visās trijās sacensību disciplīnās, uzrādot labus rezultātus: "Acceleration Race" disciplīnā LLU TF komanda ieguva 28. vietu no 40 startējušām komandām, "Arcade Race" disciplīnā 19. vieta no 37 komandām, savukārt "Long Distance Race" disciplīnā sasniegta 16. vieta no 39 komandām. Sacensībās atsevišķi tika vērtēta komandas spēja prezentēt auto un sagatavot atbilstošu dokumentāciju, kurā jelgavnieki ieguva 7. vietu no 49 komandām.

"Mājās atgriezāmies ar milzīgu pieredzes bagāžu. Esam sapratuši savu lielāko un galveno kļūdu, kas redzama arī mūsu rezultātos. Tas ir mistiskais "puffer container" jeb gaisa tvertne. Ilgu laiku nespēju saprast, kam tas ir paredzēts. Diemžēl, kad sapratām tā nozīmi, bija jau par vēlu. Krišjānim ir labs salīdzinājums, kuru sapratīs auto pasaules cilvēki - mūsu "Skaistulis" ir atmosfēriskās klases auto, kurš sacentās ar turbo klases spēkratiem. Godīgi sakot, ja ņem šādu argumentu, tad mūsu rezultāti ir pat ļoti labi," savas komandas startu vērtē M. Ziemelis.

Viņš arī stāsta, ka grūtākā bija aisberga neredzamā daļa, respektīvi, dokumentu un rasējumu izveide, kas tapa no novembra līdz 31. decembrim. Viss bija jauns un neviens nezināja, kā labāk iesākt pneimobiļa "uzlikšanu" uz papīra. Raitāk jau gāja, kad pēc rasējumiem, kā pēc lego instrukcijas, tika sākta paša aparāta būve.

"Kā saules stariņš negaisā parādījās mana māsa, kas ļoti daudz palīdzēja ar dokumentācijas tulkošanu un informācijas meklēšanu. Negaisa mākoņi izzuda, kad iesākām sarunu ar Krišjāni Galiņu, viņam nebija sirdij tuva maģistra darba tēma. Sākām runāt, un viņš piekrita projektam X. Ieguldījumu visā sniedza arī TF students, autovadītājs Guntis Zondaks, kurš startēja sacensībās un apguva autosporta pamatus," atklāj M. Ziemelis. 

Pēc aizvadītajām sacensībām komanda ir apņēmības pilna piedalīties arī nākamajā gadā un, iespējams, iegūt jau godalgotas vietas, ņemot vērā jauniegūto pieredzi un uzbūvējot jaunu auto ar precīzāku programmatūru. Lai tas izdotos, komanda jau tagad gaida savās rindās darboties gribošus studentus.

Lielu paldies visa komanda saka pasniedzējam Aivaram Kaķītim par pneimatikas konsultācijām, Imantam Nullem par solidwork rasēšanas programmas knifiņu parādīšanu, Dainim Berjozam par bremzēšanas ceļa, stabilitātes un rites spēka aprēķiniem, Jānim Lāceklim Bertmanim par konstruktīviem uzlabojumiem un Vilnim Pīram, kas bija kopā ar komandu Ungārijā un deva lielu atbalstu vajadzīgajā brīdī. Protams, lielāko paldies komanda saka TF dekānam Ilmāram Dukulim, jo bez viņa azartiskās iesaistes projekts būtu palicis tikai uz papīra.

Tāpat komanda saka paldies saviem sponsoriem - Jelgavas Domei, Vizulo, Signum, IunA Gultņi, Leax Baltix, Astarte Naftai, Instrumentu Namam, Milwaukee, Bosch, TehVitas.

Interesenti LLU komandas gaitām pneimobiļa būvēšanā un sacensībām varēja sekot līdzi Facebooka lapā Pneumo auto TF.

Pievienots 27/05/2016