Pārlekt uz galveno saturu

Studijas Budapeštā

Lēmums doties ERASMUSĀ tika pieņemts ātri un nešauboties. Lasot dauzos veiksmes stāstus un klausoties labajās atsauksmēs par aizraujošo studiju laiku ārzemēs, sapratām, ka noteikti vēlamies pamēģināt šo pieredzi. Tas izrādījās lielisks lēmums.

Iepazīstoties ar lielo piedāvājumu klāstu, sākumā vēl īsti nespējām izlemt, uz kurieni doties. Šeit mums ļoti palīdzēja organizētais seminārs, kurā varējām vairāk uzzināt par mūs interesējošajām augstskolām, kā arī to, ka arī tad, ja augstskolai vēl nav līguma ar kādu augstskolu, kura šķiet interesanta, to ir iespējams nokārtot, tikai jābūt ļoti uzņēmīgiem. Kad bijām apmeklējušas semināru, sākām pašas aktīvāk skatīties studiju piedāvājumus. Beigu beigās izlēmām doties uz Corvinus University of Budapest. Mēs nebijām vienīgās no LLU, kas šo semestri bija nolēmušas pavadīt tieši Budapeštā – pavisam bijām 5 meitenes, un visas kopā pārstāvējām kā mūsu augstskolu, tā valsti.

Kaut gan jau labu laiku atpakaļ bijām nokārtojušas papīrus, un jau vasarā sākām domāt, ko un kā likt koferī, sajūta, ka tiešām dodamies atnāca tikai tad, kad, atvadījušās no tuviniekiem, iesēdāmies lidmašīnā. Mūsu semestris Ungārijā varēja sākties!

31. augusts un Latvijā tobrīd aptuveni +19 grādu, Ungārijā +30! Vu-hū – atgriežamies vasarā! Noteikti jāpiemin, ka šādi laikapstākļi pieturējās gandrīz visu septembri un tikai oktobrī kļuva nedaudz vēsāks. Kad nolaidāmies, lidostā mūs jau gaidīja tandēma partnere Agnese, kura mums palīdzēja it visā, sākot ar sagaidīšanu lidostā un dzīvokļa atrašanu līdz pat pārbaudīšanai, vai pirms aiziešanas tiešām esam izslēgušas gludekli. Jāpiebilst, ka tandem partneru sistēma šeit strādā ļoti labi.

Ar dzīvokļa atrašanu mums veicās dažādi. Kopā ar Agnesi meklējām dzīvokļu sludinājumus un devāmies tos arī apskatīt, taču beigu beigās dzīvoklis atrada mūs. Bijām ievietojušas sludinājumu ERASMUS studentu grupā, kur uz mūsu sludinājumu atsaucās divi lietuviešu puiši – arī ERASMUS studenti. Apskatījām dzīvoklīti un nolēmām, ka šīs būs mūsu mājas turpmākos 5 mēnešus.

Spilgti atmiņā palikusi pirmā skolas diena. Kad ieradāmies, milzīgā auditorija bija gandrīz jau pilna. Vienuviet kopā sapulcējušies bija turpat 400 ERASMUS studentu. Šeit uzzinājām dažādus organizatoriskus jautājumus un to, kas mūs sagaida nākamajā semestrī.

Ļoti daudz neaizmirstamu mirkļu mums sagādāja ESN (European Student Network), kuri organizēja dažnedažādu pasākumus katra gaumei. Visvairāk atmiņā palicis izbrauciens uz Balatona ezeru, kura laikā nedaudz vairāk izdevās iepazīt ungāru kultūru un paražas, kā arī doties savā pirmajā wine tasting un Pub crawl, kura laikā vienā vakarā apstaigājām visas Budapeštas labākās ballīšu vietas. Tika organizētas arī dažādas tematiskās ballītes, piemēram, Halovīna ballīte vai ballīte uz kuģa. Katrā nedēļas nogalē tika organizēti dažnedažādi pasākumi un, ja vien bija vēlēšanās, bija iespējams izbaudīt gandrīz visu, ko sirds kāro. ESN cilvēki savu darbu šeit tiešām pieprot.

Protams, ne tikai ballējāmies, bet arī mācījāmies, pie tam pamatīgi. Vispirms gan jāpiemin, ka visi pasniedzēji bija ļoti kompetenti un savos pasniegtajos lekciju kursos spēja piesaistīt ikviena studenta interesi. Tā kā lekcijas notika kopā ar vietējiem socioloģijas studentiem, tad mācīties sanāca diezgan daudz. Bija arī kursi, kurus apmeklējām kopā ar maģistrantiem, tādēļ diskusijas reizēm izvērtās īpaši interesantas.

Izdevās arī nedaudz paceļot, nemaz jau nerunājot par to, ka ik diena Budapeštā bija īpaša. Pilsēta mūs pārsteidza ne vien ar savu skaisto arhitektūru, bet arī ar faktu, ka ik brīdi bija iespējams uzdurties kam jaunam un neredzētam. Viena kursa ietvaros devāmies uz mazu pilsētiņu Pécs. Pilsētiņa bija ļoti skaita un miermīlīga ar skaistu arhitektūru, tomēr, manuprāt, ar galvaspilsētas piedāvātajām iespējām sacensties nespēja. Pabijām arī tādās mazās un jaukās pilsētiņās kā Ezstergom un Vác. Mūsu lielākais izbraukums notika decembra beigās – devāmies uz Vīni. Tur apskatījām izslavētos Ziemassvētku tirdziņus, pabaudījām paštaisītu karstvīnu un iepazināmies ar slavenākajiem apskates objektiem. Šī pilsēta pārsteidza ar savu greznību, sakoptību un organizētību.

Mācības prestižā un internacionlā vidē vai ballītes zem klajas debess, vai uz kuģu Donavas vidū ir tikai neliela daļa no visa tā grandiozā, ko šī pilsēta un universitāte piedāvā un ir spējīga dot, ja vien esi gatavs to piedzīvot. Katra diena kā piedzīvojums! Burvīga pilsēta, universitāte, pasniedzēji un cilvēki. Esam ieguvušas jaunus kontaktus, paziņas, pat labus draugus. Budapešta un mūsu izvēlētā Corvinus universitāte ir lieliska izvēle sava īpašā ERASMUS laika pavadīšanai.