Pārlekt uz galveno saturu

Aizvadīta 15. Starptautiskā zinātniskā konference "Lauku vide. Izglītība. Personība"

Attēla autors: No LLU arhīva

13. maijā Latvijas Lauksaimniecības universitātes (LLU) Tehniskajā fakultātē norisinājās 15. starptautiskā zinātniskā konference "Rural Environment. Education. Personality" REEP-2022, kurā piedalījās 51 zinātnisko rakstu autori no septiņām valstīm - Čehijas, Kazahstānas, Latvijas, Lietuvas, Polijas, Igaunijas un Slovēnijas.

Konferences mērķis bija apspriest pedagoģiskās aktualitātes un izcelt galvenās izglītības tendences, meklēt risinājumus problēmām skolu, augstskolu un pieaugušo izglītībā, saistībā ar kompetencēm izglītībā, dizainā un amatniecībā, izglītību ilgtspējīgai attīstībai, karjeras un profesionālo izglītību.

Plenārsēdi atklāja pārstāvji no Tehniskās fakultātes - dekāns Ilmārs Dukulis, asociētā profesore Nataļja Vronska un profesore Baiba Briede.

Turpinājumā Sanita Leimane, Iveta Ludviga un Maija Zakrizevska – Belogrudova no Biznesa, mākslas un tehnoloģiju augstskolas "RISEBA" runāja par spēļošanu (gamification), kas tiek izmantota, lai motivētu un palielinātu produktivitāti, uzlabotu uzņēmumu attiecības ar klientiem, tādējādi nodrošinot viņu lojalitāti un iesaistīšanos. Katerina Tomsikova, Karel Tomsik un Karel Nemejc no Čehijas Dzīvības zinātņu universitātes Prāgā stāstīja par vidusskolu kā partneri sabiedrības virzītā vietējā attīstībā. Augstāk minētie zinātnieki savos pētījumos secināja, ka profesionālo lauksaimniecības skolu stāvokli varētu uzlabot jauns finansēšanas veids, kas novērstu nepieciešamību vidusskolām uzņemt pēc iespējas vairāk audzēkņu neatkarīgi no viņu mācību prasmēm, lai iegūtu finanšu līdzekļus savai darbībai. Antra Roskosa un Yulia Stukalina no Transporta un sakaru institūta pētīja skolēnu izpratni par dzimumu daudzveidību, tas ir svarīgi, lai veidotu drošu, iekļaujošu un objektīvu mācību vidi un izvairītos no konfliktiem, ko izraisa dzimumu  nevienlīdzība.

Pēc plenārsēdes tika nolasīti 29 referāti četrās zinātniskajās sekcijās, kurās "Problēmas un risinājumi skolas, universitātes un pieaugušo izglītībā mūsdienās", "Kompetences attīstīšana pieaugušo un augstākajā izglītībā/ Dizains un amatniecība", "Izglītība ilgtspējīgai attīstībai" un "Profesionālās un karjeras izglītības attīstība".

Konferences darba sekcija "Problēmas un risinājumi skolas, universitātes un pieaugušo izglītībā mūsdienās" ietver pētījumus izglītības, psiholoģijas, valodu apguves un informācijas tehnoloģiju izmantošanas jomā izglītībā. Tika apspriesti mācīšanās jautājumi par augstskolu konkurētspēju ilgtspējīgas augstākās izglītības kontekstā, par radošo pārliecību vidējā izglītībā un atkarību no sociālajiem tīkliem, par muzikālajām aktivitātēm un vecāku iesaistīšanos tālmācībā, par emocionālo inteliģenci un klīniskā apmācību Latvijā un Eiropā.

Zinātniskā sekcijā "Kompetences attīstīšana pieaugušo un augstākajā izglītībā/ Dizains un amatniecība" tika uzsvērtas problēmas par pārnesamo kompetenču ieviešanu mācību programmā, par transversālo prasmju vērtēšanu un skolēnu pašvērtējumu vidusskolas matemātikā, par mūzikas skolotāja sociāli emocionālo kompetenci, par inovatīvajām tendencēm etnokosmoloģijā mūsdienu teātra procesā.

"Izglītība ilgtspējīgai attīstībai" darba sekcijā tika iepazīstināti ar pētījumiem par sākumskolas skolēnu pašvērtējumu matemātikā un dabaszinātnēs, par izaicinājumiem iekļaujošās izglītības īstenošanu Nigērijā, par skolotāju atalgojuma izaicinājumiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Zinātniskā sekcijā "Profesionālās un karjeras izglītības attīstība" pētnieki diskutēja par karjeras konsultācijām un dzīves koučingu, par profesionālo skolu skolotāju ieguvumiem, par veselības aprūpes personāla profesionālās kompetences novērtēšanu, par supervīziju kā atbalsta iespēju jauno darbinieku adaptācijā ārkārtas situācijā.

Tehniskās fakultātes Izglītības un mājsaimniecības institūts izsaka pateicību LLU IT un zinātniskā aprīkojumam centra komandai, kuri nodrošināja konferences veiksmīgu darbību tiešsaistē.

Konferenci rīkoja Tehniskās fakultātes Izglītības un mājsaimniecības institūts.

Foto

 

Pievienots 20/05/2022