Pārlekt uz galveno saturu

Starptautiskā seminārā attīsta vērtēšanas kritērijus ilgtspējīgam mācību procesam

Attēla autors: No LLU arhīva

No 9. līdz 12. aprīlim Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātē (LBTU) norisinājās vairāku dienu mācību seminārs "Ilgtspējības stratēģiju novērtējums profesionālajā izglītībā un apmācībā - Mācību procesu novērtējums ilgtspējībai?", kurā tikās 19 dažādu jomu eksperti no vairākām Eiropas reģiona valstīm. Viņu mērķis bija kopīgi izzinātu labāko praksi, kā novērtēt studējošo sasniegumus un to ietekmi ilgtspējīgas domāšanas attīstībā.

Mācību seminārs Jelgavā norisinājās ERASMUS+ projekta "Discovering a sustainable Mindset - New dimension of Education for sustainable development with focus on intercultural values and ethics" (Sysmind) (2021-1-AT01-KA220-VET-000028126) LTT 3 (learning-training-teaching) ietvarā un tajā piedalījās pedagoģijas, meža zinātnes, lauksaimniecības, pieaugušo izglītības eksperti no Austrijas, Latvijas, Spānijas, Turcijas, Ziemeļmaķedonijas un Ukrainas.

Kā skaidro LBTU projekta vadītāja, Pārtikas institūta docente Sandra Īriste, projekta mērķis ir izstrādāt tālākizglītības kursu MOOC (Massive Open Online Course) profesionālās izglītības pedagogu apmācībai, starpdisciplinaritātes, starpkultūru un savstarpējo attiecību veicināšanai ilgtspējīgā izglītībā. LBTU ir uzkrātas zināšanas un pieredze par ilgtspējas jautājumiem, kas ir noderīgas ne vien Latvijas, bet arī citu valstu pedagogiem. Jelgavā aizvadītais seminārs bija viena vairākām projekta aktivitātēm, kurā projekta partneri kopīgi mācījās un izzināja dažādus ilgtspējīgas izglītības aspektus un prakses, īpašu uzmanību vēršot uz studējošo sasniegumu vērtēšanu.

"Sākot projekta īstenošanu, ar projekta partneriem no dažādām valstīm sapratām, ka nepieciešams izstrādāt īpašas izglītības un apmācības programmas, kas vērstas uz ilgtspēju. SysMind projekts savieno dažādas sabiedrības ar starpkultūru un starpreliģiju pieredzi ar ekoloģisko ilgtspēju un profesionālo apmācību. Pedagogi uzlabo savas zināšanas mācību priekšmetu jomā, kā arī svešvalodu prasmes, savukārt audzēkņi tiek sagatavoti nākotnes izaicinājumiem darba vietā. Profesionālās skolas, kā arī uzņēmumi, kuros strādā mācībspēki, treneri vai mentori, gūs labumu piedaloties šajā projektā, jo skolotāji varēs padarīt savas stundas interesantākas, savukārt pasniedzējiem tiks dota iespēja integrēt ilgtspējīgas attīstības jautājumus savā darbā," par projekta nozīmi stāsta S. Īriste.

Trīs dienu seminārā starptautiskie partneri guva teorētiskas zināšanas par mācību sasniegumu vērtēšanas metodēm un piedalījās vairākās meistarklasēs, kā arī devās pieredzes vizītēs uz Jelgavas Valsts ģimnāziju, atkritumu apsaimniekošanas poligonu "Getliņi Eko" un LBTU Tehnoloģiju un zināšanu pārneses nodaļu. Savā pieredzē, integrējot mācību procesā ilgtspējas tēmas, dalījās gan LBTU mācībspēki, gan Jelgavas Valsts ģimnāzijas skolotāji.

Plašāka informācija par projektu, tā partneriem un aktivitātēm pieejama https://www.sustainablemindset.eu/background/.

Logo

 

Pievienots 22/04/2024